Onderhoud


Vorige week een dag met verschillende 'TO DO's' in de regen op de fiets. Op de helft bedacht ik me, ik ga even ergens lunchen, maar direct daarop volgend kwam, nee laat ik het voedsel inruilen voor een massage.

Liggend op het bed bij de Chinese dame, die direct beschikbaar was want dat is altijd het geval met dat soort invallen, bedacht ik me wat ik nou eigenlijk het prettigst vond. Tuurlijk de rug is heerlijk, maar wat voor mij er toch uitspringt zijn handen, voeten en hoofd. Voeten, tja die hebben het in het dagelijks leven zwaar te verduren, ze dragen je de hele dag & alle uiteinden van de zenuwen komen daar bij elkaar. Hoofd, zit ook de hele dag vol met van alles wat we moeten, en een letterlijke aai over onze bol ontvangen we op deze leeftijd niet meer, terwijl die aanraking op het hoofd nou zo fijn is. En dan de handen, bijna met alles in ons dagelijkse leven gebruiken we onze handen en eigenlijk geven we best weinig aandacht aan deze toch vitale onderdelen.

Als we er nou vanuit gaan dat, wat we doen bij handlijnkunde, alles wat bij ons binnen speelt terug te zien is in onze handen, dan kunnen we de heftigheid van de dingen, het zij geestelijk of lichamelijk die op dat moment spelen in ons leven ook verzachten door ze te masseren. Ooit gevoeld dat wanneer je in je handen drukt op bepaalde plekken dat er soms een plek is die pijnlijk aanvoelt? Reken maar dat daar iets speelt.

Gebruik bijvoorbeeld de tijd wanneer je even voor de tv zit te ontspannen om je handen te masseren. Die specifieke gevoelige plek zal minder pijnlijk aanvoelen na een periode en het resultaat zal zich ook op een andere manier manifesteren (lichamelijk of geestelijk). Een soepele hand is een een soepele geest & lichaam.

Ik kwam na de massage weer warm & fris naar buiten, eigenlijk moeten we dit soort dingen maandelijks doen. Gewoon dagelijks onderhoud van jezelf!


illustraties via images