Cursus handlezen gaat binnenkort weer van start

afbeeldingen via FAVIM.com 

Vanaf donderdag 6 maart start er weer een 5-delige cursus handlezen bij de Volksuniversiteit in Amsterdam.

Om een idee te krijgen van de cursus vind je onderstaand wat bevindingen van de cursisten van de najaarscursus van 2013. Nieuwsgierig naar wat er allemaal te lezen valt in je handen? Doe dan mee en schrijf je in bij de VOLKSUNIVERSITEIT AMSTERDAM (dubbelklik op Volksuniversiteit en je komt op de pagina)

REVIEWS

In het najaar van 2013 heb ik bij de Volksuniversiteit van Amsterdam een cursus handlezen van Joyce van Nispen gevolgd. Ik heb een keer mijn handen professioneel laten lezen, daardoor was ik heel geïnteresseerd in "hoe het werkt".
Bij de volksuniversiteit werd toen deze cursus aangeboden. Ik wist niks van Joyce, ik had haar zelfs niet gegoogled. Met een open mind ging ik naar de cursus.
Het was fantastisch. Een hele leuke groep mensen, allemaal erg geïnteresseerd, sommigen zelfs van plan de volledige studie te gaan volgen om er misschien hun beroep van te maken.
Joyce gaf de cursus op een inspirerende manier, het is duidelijk dat zij erg geïnteresseerd is in de mensen aan wie ze de cursus geeft, iedereen kwam aan bod met zijn handen en zijn vragen.
Deze cursus is echt een aanrader, er is niet zweverigs of toekomstvoorspelligs aan, je hoort en leert zelf lezen wat er in je handen geschreven staat, ook dat niet alles vaststaat, dat lijnen en mogelijkheden kunnen veranderen.


Jolien
 


Tijdens de bijeenkomsten zit je met een aantal onbekende mensen. Samen met deze mensen bespreek je onder leiding van de cursusleider Joyce, de lijnen en bijzonderheden in je hand. Dat is best spannend!  Toch was het bijzonder te ervaren dat de sfeer snel al heel veilig en ontspannen was. In deze korte cursus heb ik veel bijzondere dingen gehoord. Daarnaast heb ik handvatten om door middel van het bekijken en "lezen"van de hand anderen een beetje in te kunnen schatten, een waardevolle bijkomstigheid. Ik zou deze cursus aanraden aan een ieder die nieuwsgierig is aangelegd.

Ruby

Ik vond de cursus heel erg leuk! Ik heb er echt met heel veel plezier aan deelgenomen. Ik vond de cursus heel goed opgebouwd, niet te veel stof per keer. Er zat volgens mij een goede volgorde in en voldoende herhaling. Alleen de laatste les vond ik wat lastig, dat was misschien net iets te veel informatie in één keer. Ik heb door de cursus handlezen heel veel geleerd over mezelf en over anderen. Het heeft mij geholpen om beter te begrijpen wie ik ben en welke gedrag echt bij mijn karakter hoort en wat juist aangeleerd is. Dus ik vind de cursus een echte aanrader voor mensen die benieuwd zijn naar de kunst van het handlezen, maar ook 'opzoek zijn naar zichzelf'. Het is een prachtige spiegel.  
Ik vond het echt één van de leukste en meest leerzame cursussen die ik ooit gehad heb. Dus dank daarvoor! 

Dessie