En het wiel blijft maar draaien

Vandaag keek ik in de agenda en dacht ohja, 4 maanden en 1 dag geleden dacht ik nog dat ik vandaag in ons huis in Portugal zou zijn, samen met mijn man, dochter en haar beste vriendin. Hoe anders ziet het leven er nu uit. 

Ongetwijfeld heb je de afgelopen weken wel eens van die momenten meegemaakt. De planning die je indertijd had lijkt weinig meer op die van vandaag. Sommige aspecten in het leven heb je simpelweg geen invloed op. Ik kan het overlijden van mijn man niet tegenhouden net zo min als dat ik Corona singlehanded tot een halt kan roepen. De omstandigheden zijn zoals ze zijn.

Ondanks dat voor mij persoonlijk de hele wereld op z'n kop stond, kwam iedere dag de zon weer op en ging ook weer onder. Het wiel dat bleef maar draaien. En binnen dat ritme probeerde ik weer een nieuwe structuur te bouwen en dat lukte. Maar ja, deze werd weer in één klap onderuit gehaald. Nu niet alleen voor mij persoonlijk maar voor iedereen wereldwijd.

Hoe blijf je staan wanneer alles om je heen veranderd?
Door te zien dat het enige waar je invloed op kan uitoefenen jijzelf bent. Dat is de wijze waarop ik ermee omga. Elke dag is weer een nieuw begin. Ik stel mijzelf 's-ochtends de vraag: Waar wil ik deze dag mijn aandacht aangeven? Ik richt mijn focus op die dag, niet op volgende week, niet op volgende maand maar letterlijk NU.

En natuurlijk waren, en zijn er nog steeds tig dingen die geregeld moeten worden, die gaan niet weg. Maar ik wijzigde het 'moeten' naar 'willen'. Wat zijn de omstandigheden, wat wil ik vandaag regelen en niet onbelangrijk waarom wil ik dat? En dan kon het zo maar zijn dat hetgeen wat ik die avond daarvoor nog voor ogen had volledig wijzigde. Het was niet van de agenda, maar simpelweg niet NU. Alles was en is een keuze.

                     Art by Catrin Welz-Stein via i.pinimg.com

Ik doe dat uiteraard niet door 's-ochtends eindeloos te filosoferen, als heks heb je daar zo je hulpmiddelen voor. In mijn geval zet ik daar de Tarot voor in. Niet alleen 's-ochtends vroeg door één kaart, maar ook middels de leggingen zoals die voor de fasen van de maan. Op die manier had en hou ik goed zicht op wat er binnenin & buiten mij speelt. Het helpt mij om bewuste keuzes te maken.

En aangezien de handanalyses wegens de omstandigheden even van de baan zijn, wil ik je graag in deze periode een handje helpen middels de Tarot. Dus mocht je behoefte hebben aan inzicht over wat er binnenin & buiten jou speelt nu? Stuur mij dan een bericht via mail of telefoon. Dan plannen we een sessie via Zoom of Facetime. Voor twintig euro heb jij binnen een half uur weer zicht op waar jij staat.