De ervaring van een ander leven

 

Wat gebeurt er toch allemaal?  Ik voel mij zo ontzettend moe. Er komt niets uit mijn handen. Mijn lichaam werkt niet mee. Ik voel mij zo labiel. Ik ben zo emotioneel. Alles irriteert. Ik voel helemaal niets. Niets lukt. Ik heb nergens zin in. Het is alsof ik totaal geen controle heb.

Eén van bovenstaande uitspraken zal je ongetwijfeld herkennen. En wellicht heb je ook al gemerkt dat hoe meer je tracht de boel 'onder controle' te krijgen hoe meer het in je gezicht ontploft. Hoe harder je vecht tegen datgene wat je voelt, hoe heftiger het naar boven komt. Hoe groter het oordeel over de ander of over jezelf, hoe vaker je hetzelfde gegeven in een andere situatie tegenkomt. Het is toch om gek van te worden, niet?

Wat is er dan toch gaande en wanneer wordt het weer normaal? Wanneer je 'normaal' beschouwt als de wijze waarop jij gewend bent je leven te leven zoals jij dat altijd deed, dan zal je het leven nimmer meer beschouwen als 'normaal'. Maar wanneer je even uitzoomt dan zie je dat dit normaal IS en we hebben er zelfs een woord voor: evolutie. Niets blijft hetzelfde, alles is continue in beweging en daardoor in verandering, dat IS leven. Jij zou hier niet zijn in deze vorm wanneer de dinosaurussen nog zouden leven. Is het één beter dan het ander? Nee, het is gewoonweg anders. Dus verandering valt niet tegen te gaan, probeer je het wel, dan vecht je tegen het leven zelf, en wordt het 'leven' een lijdensweg. Het enige waar je invloed op hebt is hoe JIJ met die verandering omgaat. Nu zeg ik niets nieuws, we weten dit allang, echter zoals ik in mijn posts van 24 maart 2020 over het jaar van de Keizer, van 20 oktober 2021 over het jaar van de Hogepriester & van 14 februari 2022 al heb geschreven wordt er collectief van ons gevraagd om op een andere wijze naar het 'leven zelf' te gaan kijken en een ieder van ons heeft daar zijn eigen 'rol' in te spelen, met andere woorden: het is een individueel proces.

Als collectief zitten we in het jaar van de 'Geliefden' en de 'Duivel'. En even extreem kort door de bocht gaan deze kaarten over het feit dat er geen verbinding met de ander kan zijn wanneer jij niet in harmonie bent met jezelf, dan is er slechts sprake van 'schijnharmonie'. Ik heb het over voorwaarden, schijnveiligheid, materie, verslaving in welke zin dan ook, kortom angst als opvulling van de leegte, het onbekende. Dat zijn al die 'kettingen' a.k.a. 'overtuigingen' die wij hebben aangenomen als zijnde 'waarheid over hoe het leven werkt en wat liefde is'. En geloof mij dat zijn er krankzinnig veel, iedere keer kom je weer een nieuwe tegen. Wellicht denk je dan, 'ja maar wanneer ben ik daar dan ooit mee klaar?' Nou wellicht teleurstellend, maar het antwoord is: NOOIT.  Ja maar wat voor ZIN heeft het dan? Vanuit het oogpunt van 'gewenst resultaat' bezien in eerste instantie GEEN, echter vanuit het oogpunt van 'ervaring' bezien ALLES en uiteindelijk bepalen alle ervaringen van alles en iedereen het resultaat. Je zou jezelf kunnen zien als het cumulatief van alle ervaringen in jouw leven die vervolgens in het NU moment weer de volgende ervaring bepaalt. Maar wanneer ik niet bewust aanwezig ben in het NU moment en mijzelf niet observeer, dan blijf ik keer op keer hetzelfde patroon herhalen. Generatie op generatie, leven op leven, enzovoort, enzovoort. Is dat erg, nee natuurlijk niet, het is jouw leven, doe je ding. Wil je het leven anders ervaren? Dan kan het handig zijn om je bewust te zijn van het feit dat jouw overtuigingen vanuit de ervaringen bepalen hoe jij het leven ervaart. 


En dan heb ik het alleen nog maar over de ervaringen in dit huidige leven op deze tijdslijn. Sorry? Ok, wel eens gehoord over 'vorige' levens? In feite is dat bezien vanuit de 3e dimensie waar we alles vanuit drie perspectieven ervaren: hoogte, diepte & breedte (ruimte) en verleden, heden & toekomst (tijd). Bezien we het vanuit de 4e dimensie dan komt er in feite een nieuw perspectief waarbij alles ervaren wordt zonder ruimte of tijd. Dus een 'vorig' leven is in feite een 'ander' leven die even simpel gezegd 'tegelijkertijd' plaatsvindt. En al die andere ervaringen in al die andere levens van jou hebben ook weer invloed op dit leven in deze 'tijdslijn' van jou en vice versa.

 
Nu is het mogelijk om in zo'n andere tijdslijn in een ander leven te stappen en te ervaren wat daar ervaren wordt. Een dergelijke uitstapje noemen we een regressie en er zijn legio mogelijkheden waarin je een regressie kunt benaderen. De wijze waarop ik werk is die van overgave en het vertrouwen dat  het 'universum, het Al, je hogere zelf of hoe je het ook noemt' er op dat moment voor zorgt dat jij datgene beleeft wat NU nodig is om te ervaren als inzicht voor dit huidige leven op deze tijdlijn welke ook weer invloed heeft op alle anderen. Dergelijke sessies doe ik altijd op individuele basis, simpelweg omdat jij uit jouw lijf treedt en ergens anders bent en dit alles beleeft wat zich daar afspeelt, zo ook op het emotionele vlak. Het is dus aan mij om je ook weer veilig terug in dit lijf te krijgen en deze vorm is daardoor, in mijn optiek, niet geschikt om met meerdere individuen tegelijkertijd te ervaren. 

Echter, een aantal maanden geleden, toen ik bezig was met het voorbereiden van nieuwe lesstof met als invalshoek: hoe kunnen we met zo'n groot mogelijk bereik (uitzoomen) het onderbewuste betreden,  kwam de ingeving voor het creëren van een andere regressievorm. Eentje die geschikt zou zijn om meerdere individuen tegelijkertijd, waarbij je het lichaam niet volledig zou verlaten en niet alle heftige emoties wederom zou ervaren, maar alles zou beleven vanuit de positie van observant. De groepen cursisten die deze vorm inmiddels al hebben ervaren, hebben te kennen gegeven het een zeer waardevolle beleving te hebben gevonden die nieuwe inzichten hebben verschaft en nog steeds brengen. Niet alleen de beleving zelf, maar ook het delen van de beleving met anderen is daar een groot onderdeel van. Daarnaast ervaar je hoe het is om 'jezelf' te observeren, een belangrijk gegeven om ook in dit 'huidige' leven toe te passen.

Ja leuk en nu? denk je wellicht. Nou toen was het vanochtend en werd ik wakker met de ingeving om een aantal van deze sessies met anderen te organiseren, dus dat doen we dan. Voor juni heb ik in totaal vijf mogelijkheden in de agenda gecreëerd, waarbij vier deelnemers per groep, een dergelijke ervaring kunnen beleven. Voor wie is dit dan geschikt? In feite voor iedereen vanaf 18 jaar die nieuwsgierig is naar zichzelf, zich kan overgeven, in vertrouwen aan wat er zich aandient zonder 'verwachtingen' of opzoek te zijn naar een 'quick fix of resultaat' vanuit controle. Spreekt het je aan? Stuur mij een mailbericht en ik neem contact met je op. Uiteraard zal ik naast de begeleiding ook jouw beleving met jouw numerologie in de nabespreking voor verheldering & inzicht meenemen. 

De data zijn:
Vrijdag, 3 juni 20:00 (Nederlandstalig)
Vrijdag, 10 juni 20:00 (Engelstalig)
Zaterdag, 11 juni 14:00 (Nederlandstalig)
Zaterdag, 18 juni 14:00 (Engelstalig)
Zondag, 26 juni 20:00 (Nederlandstalig)

Kosten voor deelname zijn: € 150,- per persoon

Om je even te herinneren waarom je dit eventueel zou willen doen maak ik de link met het collectieve thema van dit jaar, zijnde de Geliefden en de Duivel en sluit af met een beschrijving van Ouspensky over de kaart de Duivel: 
"En ik hoorde de stem van de duivel. ‘Ik ben het kwaad’, zei hij, ‘voor zover er kwaad kan bestaan in de beste van alle werelden. Om mij waar te nemen moet men oneerlijk, verkeerd en bekrompen zijn. Drie wegen leiden tot mij: leugen, achterdocht en aanklacht. Mijn hoofddeugden zijn laster en kwaadsprekerij. Ik vul de driehoek aan, waarvan de twee andere zijden de dood en de tijd zijn. Om aan deze driehoek te ontkomen is het enige nodige: te zien dat ze niet bestaat. Maar het is niet mijn werk te vertellen hoe dit mogelijk is. Want ik ben het kwaad, dat de mensen uitvonden om zichzelf te kunnen rechtvaardigen en het te kunnen beschouwen als de oorzaak van alle verkeerde daden, waaraan zijzelf schuldig zijn. Ik werd de koning der leugen genoemd en voorwaar dat ben ik, want ik ben het grootste product van menselijke leugens.’