Fase II

Dus... met de grote opbergruimte op z'n plek was het nu tijd voor Fase II, het tuinhuisje. Alle stoffen en andere Liefgoed spulletjes ben ik doorgegaan, wat kan weg, wat moet blijven in de nieuwe kast. Het heeft me 3 volle dagen gekost, voordat het leeg was.

Nadat het hele huisje gestript was begon het schilderwerk, en nog meer schilderwerk. Met dank aan mijn vader die een handje geholpen heeft. Manlief vond het allemaal maar erg wit (is inmiddels wel bijgedraaid). Daarna het denkwerk, wat hangen we voor de ramen? welke lampen? hoe wil ik dat de tafel eruit ziet etc. etc.

De tafel was een issue, enige weken geleden had ik een geschikte tafel gevonden bij 'het Grote Avontuur'  een goede klant van ons (Liefgoed). Een oude, geleefde tafel met de perfecte afmetingen, blauw weliswaar, maar zodra m'n vader die onder handen nam was er geen blauw meer te bekennen. Het probleem was de bovenkant, er zat oud zeil op, daaronder een plaat bevestigd met een hele dikke laag lijm. Toen ik dat alles kaal & schoon had wist ik nog steeds niet hoe ik het wilde. Than it hit me, wat willen we eigenlijk al altijd doen sinds schooltijd maar mag nooit, krassen in een tafel! En zelfs, ook al had ik goedkeuring van mijzelf, merkte ik dat ik het toch moeilijk vond om te doen (niet toen ik eenmaal bezig was). Ik heb de kinderen gevraagd en een paar andere mensen om er ook wat in te krassen, en nu ziet ie er precies uit zoals ik wil.

Onderstaand wat foto's over hoe het tuinhuis eruit zag als naaiatelier en een 'sneak preview' over hoe het er nu, 2 weken later er uit ziet als mijn handlees-domein.

Zaterdag start ik met fase III, de speelkamer van de kinderen. Alles moet voor 1 maart af, wordt krap want tussendoor moet er ook gewoon gewerkt worden.