Opkomende maan op jupiter rechts YEAH!

Sorry?, Wat bedoel je daar nou mee zul je wellicht denken. Nou dat zal ik vertellen. Ik heb het hier niet over de planeet de maan, ook niet over de maanberg in de handen, maar over de maantjes op de nagels.

Iedereen kent ze wel, die half ronde, wit roze maantjes aan het begin van de nagel. Oh die, denk je dan, ja die heb ik wel. Inderdaad de meeste van ons hebben die wel, in iedergeval op de duim is die zeer aanwezig en bij de meeste ook op de rest van de vingers. En laat ik ze nou op de rest van m'n vingers niet gehad hebben, in iedergeval het afgelopen jaar dat ik me bewust werd van dit fenomeen waren ze bij mij zeer afwezig. Ik begon me zelfs zo aan hun afwezigheid te ergeren dat ik uit pure nijd een periode m'n nagels standaard gelakt had.

Lekker belangrijk denk je wellicht, ja wel belangrijk! Want wat zeggen deze maantjes? Deze maantjes laten namelijk zien in hoeverre jij je hart laat zien. Nu ben ik van nature geen open persoon als het om mijn hart gaat en dan heb ik het niet over dat ik niet uitspreek wat ik denk of voel, absoluut wel. Maar diep, echt diep dat iemand mijn hart mag inkijken, nou nee, daarin zit toch een behoorlijke mate van gereserveerdheid, of als ik m'n afwezige manen moest geloven, volledige reserve.

Dus ik ben de afgelopen twee dagen bewust bezig geweest met het wat wegduwen van de nagelriemen, want dat geeft wat lucht aan het hart, en ja hoor, resultaat mag er zijn. Metname in de rechterhand op de wijsvinger is de maan toch echt zichtbaar en op saturnus (middelvinger) kan ik ook al wat zien. Tijd om m'n hart open te gooien, buitenwereld: u bent gewaarschuwd!