Handen in beeld: tiktak...

Bij handen in beeld plaats ik een foto waarbij de handen of vingers centraal staan. De foto wordt gekoppeld aan een thema of situatie die op dat moment bij mij speelt, in combinatie met handlijnkunde.

Foto via Favim, bron 2photo.ru

Vroeger deed ik het zeker niet uit mijzelf; slechts bij een oudejaarsdiner, wanneer ik moest melden wat het hoogtepunt was van het afgelopen jaar en wat ik dan voor het komende jaar anders, beter of wenste te doen, keek ik onder dwang terug.

Maar nu...., wellicht ga je dat doen als je de veertig bent gepasseerd, of ik ben mij onbewust aan het voorbereiden op de vraag bij het oudejaarsdiner van morgen, of omdat het bijna 2012 is eindelijk, het magische jaartal waar ik al sinds mijn 22ste door mijn fascinatie voor de Maya's naar uitkijk (en niet omdat men denkt dat de wereld vergaat!),....feit blijft dat ik mijzelf betrapte op het terugblikken op 2011.

Foto via Favim, bron itsalreadytomorrow

Mijn conclusie: een veelbewogen jaar met heel veel hoogtepunten en helaas meer dan een enkel dieptepunt, maar de vier belangrijkste voor mij stonden dit jaar duidelijk in het thema loslaten en verwelkomen.

Foto via Favim, bron onbekend

Het loslaten na 15 jaar trouwe vriendschap van mijn hond Tommie en daarna...

Foto via Favim, bron mhoroshokak.viewy.ru

...het vertrouwen vinden om weer opnieuw een band aan te gaan met onze nieuwe hond Chill.

Foto via Favim, bron onbekend

Afscheid nemen na 9 jaar van mijn warme vertrouwde bad vol geweldige collega's bij Greenpeace om daarna...

Foto via Favim, bron onbekend















 ...vol overgave mijn eigen weg te gaan!

Nu valt er best wat te vertellen over het thema 'loslaten' in de handlijnkunde, maar ik wil nu echt heel graag de laatste serie van Downton Abbey kijken dus... dat wordt 2012.